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DnL -About Classes/Skills and Classes

2005/11/16 Wed

About Classes/Skills and Classes@DnL公式

SKILLS AND CLASSES by Elhavius

ゲームを進行する際、キャラクターは2軸に別れた経験値(social/combat)を獲得することが出来る。social level毎にSxP (Social Experience)と少々のFxP (Fight Experience)獲得し、同様にcombat level毎にその逆の物を獲得する。
SxP pointsはsocial skillsに費やされ、FxP pointsはfighting skillsに費やされる。exploring skillsのようにSxPとFxPの両方を必要とするSkillもあります。

SkillsはLvに応じて使用可能(不可)なテーマに分類される。Dark and Light内のキャラクターはFxP levelsは増加するにつれ、段階と特殊性が進歩します。

Lv1(キャラ作成時)では、citizen sheetとsocial sheetが利用可能です。

Lv5では、ポイントを消費すれば、exploration sheetが利用可能になります。 それらのSkillを使用するには、clothesとInventory loadのような特殊要素が要求されます。同時に、4つの行路(fighter/spellcaster/healer/hunter)の中から1つを選択します。

Lv20において、キャラクターはClassに関連したorientationsを選択できます。各classはgeneral skillsの唯一の組合せとなります。PaladinとWarriorや、PaladinとClericのように共通のskillsを持つかもしれない。
Dark and Lightには、以下の16 classesが存在します。


Fighters
- Warrior
- Archer/Amazon
- Paladin
- Dark Knight

Healers
- Cleric
- Monk
- Druid
- Enchanter

Spellcasters
- Necromancer
- Sorcerer
- Illusionist
- Shaman

Hunters
- Ranger
- Thief
- Bard
- Barbarian

(classesとorientationsのバランスを取るために若干変更してあります。)

スタート時は14 classesのみが選択可能です。ShamanとBarbarianはepic questsを通して選択可能となります。

各classのSkillsは3つに派生し、それぞれは前述したclassのプレイ方法を表します。

Lv35で、キャラクターはそのclassに特化したunique skillsのsheetを得ます。

Lv50で、キャラクターは最後のspecialization sheetを得ます。それらはinstanceの questを通して得られるかもしれないresearch skillsです。


SxPとFxPはlevel 100がMAX。

一つのskillに20points消費できます。questをこなして、この限界を越えることも可能です。1つのskillにより多くのpointを消費することによって、より強力な側面を解除できます。20point以上消費するとskill parameters (maximal damage, range, etc.)が増加します。Skillは、例えば、特殊攻撃の最少dmgのような、spellに関連したパラメーターを変更するtrainingを必要とします。trainのためには成功判定が必要です。一旦、100%成功するようになれば、200%まで増加させることが可能です。尚、この追加trainingによってspell効果を増加させることは可能ですが、長期間に渡り使用無い場合はpointを失うかもしれない。SKILLS AND CLASSES by Elhavius WHEN progressing in the game, a character can obtain experience on two separate axes: a social progression and a combat progression. Each social level allows you to earn SxP (Social Experience), and a few FxP (Fight Experience), and vice versa for each combat level you earn.SxP points are spent in social skills, and FxP points in fighting skills. Some skills, such as exploring skills, require SxP and FxP.Skills are grouped by themes, available (or not) according to level. Characters in the Dark and Light universe progress by stages and specializations as FxP levels increase.At level 1, when the character is created, the citizen sheet and the social sheet are available.At level 5, the exploration sheet is available if you wish to spend some points in it. Specific elements are required, such as clothes and inventory load, in order to be able to use these skills. At the same time, the character chooses a path among the four paths available: fighter, spellcaster, healer or hunter.At level 20, the character can choose a class related to their orientation. Each class is a unique combination of general skills: a Paladin and a Warrior, or a Paladin and a Cleric, may have skills in common. Dark and Light has 16 classes, which are: Fighters- Warrior- Archer/Amazon- Paladin- Dark Knight Healers- Cleric- Monk- Druid- Enchanter Spellcasters- Necromancer- Sorcerer- Illusionist- Shaman Hunters- Ranger- Thief- Bard- Barbarian (Dark and Light fans will note that this chart has been modified, in order to balance the classes and their orientations)Only 14 classes are available at start, Shaman and Barbarian are available through epic quests.Skills for each class are divided into three axies, each one showing a way of playing the said class.At level 35, the character gets a new sheet of unique skills, specific to the class (as opposed to the previous sheet and the skills some other classes may use). At level 50, the character gets the last specialization sheet: these are research skills that may be obtained through quests for instance.The highest level in SxP and FxP stops at level 100.You may spend up to 20 points in one single skill. You may go above this limit thanks to quests. Spending more points in a skill allows you to unlock new aspects, more powerful aspects of this skill. Spending points above 20 allows you to increase skill parameters (maximal damage, range, etc.). Skills require training that alters the parameters of associated spells, such as minimal damage for special attacks, for instance. In order to train, you need to succeed. Once you reach 100% of success, you may increase the value up to 200%: this additional training allows you to increase spell statistics even more, but you may lose these points if you do not practice for a long time.

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