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Welcome to the Arena

2006/12/05 Tue

血に飢えた強者達よ、名誉と栄光、そして力を誇示するための戦場が設けられた。仲間を募り、チーム結成せよ、そして無慈悲且つ手強い敵に誰が強いのかを知らしめよ。

Arena PvP Systemはプレイ時間に依存しないteam's playing skillを競う場として提供されている。Arena Systemが究極のPvPであるためには、Lv70のArena Teamで参加する必要がある。勿論70以下でも参加できるが、本来のTeam RatingやArena Pointsは遠く及ばないであろう。
Fields of Honor - The Arenasbattlegrounds同様、Arenasはinstance化される。現在、Arenaは2種類存在する。NagrandのThe Ring of Trialsと、the Blade's Edge Mountainsのthe Circle of Bloodである。各Arenaは違ったレイアウトとなっている。The Ring of TrialsLocation: Nagrand, south-east of GaradarTheme: Ancient orcish proving groundSpecial: One minute into the match, a cyclone appears and adds some spin to the fight.Shadow Sight: 5分経過すると、two Shadow Sightが強力になり、 stealthed/invisibleが見えるようになるが、若干のダメージを伴うので、ご利用は計画的に。The Circle of BloodLocation: Blade's Edge Mountains, north of Thunderlord VillageTheme: Ogrish arenaShadow Sight: 5分経過すると、two Shadow Sightが強力になり、 stealthed/invisibleが見えるようになるが、若干のダメージを伴うので、ご利用は計画的に。Building Your TeamArena Teamsはguildみたいな感じで、チーム名とチームシンボルを決めることが出来る。ArenaTeamには2v2, 3v3,5v5の3種類が存在し、その3種類は別々のチームに所属することが出来る(1種類1チームまでで、Lv70前提)。team作成は、guild作成と似たような感じで、Arena Promoterからteam charterを購入し、チーム名とチームシンボルを決める。参加者のサインを集めて完了する。guild作成と違うところは旗のデザインは無料だということだ。一つのチームの定員は作成した種類の2倍までとなる(2vs2なら4名まで、 5vs5なら10名まで)Fighting in the Arena一旦チーム作成終われば、楽しいSATSUGAIの時間です。 Arena Battlemasterに話しかけてqueueにぶち込みましょう。(Team Ratingに影響を与えないskirmishと、ガチなranked gameが選択可能)。一旦queueに入れれば、Rankingに応じて相手が選ばれArenaへと転送されます。Arenaに転送された後の流れは以下になります。Warmup両チームはAB/WSGの用に隔離部屋にそれぞれ転送されます。転送の際に、buffs/conjured itemsは消去されます。要するに、外部で他人(チーム外の人)から貰ったBuff/ConsuredItemを使用できません。HP/Manaは満タンになります。尚、Buffは消えますが、Debuffは消えません。Arenaを利用したDebuff消しは許可しません。隔離部屋に於けるMana/Rage/Energy costはゼロになってるので、思う存分BufUpしてください。Soul Shard costもゼロになってるので、WlkはHSを作りやがって下さい。PetSummonもSS消費しません。Petは一旦消えるので、re-summonしてください。CDが長いPetもre-summon出来ます。Team Flags各プレイヤーは自動的に旗を背負います。旗にはシンボルが表示されてるので、敵の度肝を抜くようなシンボルにしましょう。Let the games begin!各arena matchは1回の戦闘で完結します。1マッチ終えたら次は違うチームと闘うことになるでしょう。尚、戦闘が開始されるまでは、相手チームの構成とかは判らないことを憶えておいてください。Death in the ArenaArena instanceで死亡すると、"spectate"(幽霊状態)になります。しかしながら、Rezされることはありません。"You have died. Release spirit to enter Spectator Mode."と表示されたら、幽霊状態のまま観戦するか、mini mapのArena iconを右クリクして'Leave Battle'を選択してください。Victory Conditions全てのArena matchの勝利条件は、最後に立っていた者が所属するチームになります。要するに相手チームを全員SATSUGAIすれば勝ちです。Post-Match SummaryAfter the fight is over, a scoreboard appears with the following info:Player namesTeam namesKilling Blows per playerDamage Done per playerHealing Done per playerRating adjustment per teamOther Informationbandagesとconjured items以外の消費itemはArenaでは使えません。15分以上のCDなAbilities/spells/itemsはArenaでは使用できません。Rezもダメ、普通にダメ。時間無制限!stealthed/invisible playersをみれる、Shadow Sight(5分経過後)は拾うとHPが15%削られます。隠れて時間引き延ばす糞野郎には、これ使ってSATSUGAIしてください。Arenaに転送された際、15分以下のCDなspells/itemsのCDはリセットされます。思う存分殺し合ってください。Team Ratings, Arena Points, and Sweet, Sweet PrizesFrom Team Ratings to Arena PointsThe Arena System is meant to primarily reward competitiveness and player skill, and this is reflected in the way Team Ratings, Arena Points, and Arena Rewards tie into each other.Each team has a Team Rating. This rating reflects how well your team is doing in the Arena System; the higher your rating, the better. When you queue up for a fight, the matchmaking system uses your rating to find a suitable match. Every time your team wins a match, your rating goes up, and every time you lose a match, your rating goes down. The amount by which your rating changes depends on your team's rating compared to the other team's rating ? if you win against a higher ranked team, your rating will improve more than if you steamrolled a weaker team. Similarly, losing against a weaker team will hurt your rating more than losing against superior enemies. The exact formulae are a bit more complicated than that, but the basic idea is similar to the Elo ranking system used for professional chess.Team Rating Arena Point Formulae X = Team Rating, Y = Arena PointsIf X>1500: Y = 2894/(1+259*e^(-0.0025*X))Else: Y = 0.206*X+99 At the end of each week, your Team Rating is used to calculate how many Arena Points your team will receive for this week. Your team needs to have fought a minimum of ten matches per week to be rewarded with Arena Points, and a player must have been in at least 30% of all your matches to be eligible for that week's points. The transformation from your Team Rating to Arena Points starts off as a linear function, but once you go beyond a certain rating threshold, the function becomes logistic. This means that you will see a significant payoff increase once your Team Rating goes beyond a certain point, but the high-end spectrum of the ratings will eventually notice a decrease in how much bang they get for their buck.Getting RewardsArena Points are used as a currency in the Arena System. Instead of a gold price, Arena rewards cost a certain number of Arena Points. An important improvement over the previous reward system is that your Arena Points do not decay. You can stockpile a maximum of 5,000 Arena Points. To claim your rewards, go visit the Arena vendor in Area 52 in the Netherstorm region of Outland. You will be able to browse his goods and buy rewards if you have earned enough points.Arena Seasons and the LadderOne very cool aspect of the Arena System is the introduction of seasons. Each season lasts several months, and at the end of a season, the top ranked teams are rewarded with some truly unique prizes like legendary mounts or other cool items. Members of the top teams will also receive special titles to honor their achievement (highest to lowest):GladiatorDuelistRivalChallengerSeasons are also an excellent opportunity to introduce new rewards to the Arena System. As the instance and raid content of the game progresses and powerful new items enter the game, the start of a new season gives the game designers a chance to add new rewards to the Arena PvP system as well to make sure that both types of content remain equally rewarding.

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