スポンサーサイト

--/--/-- --

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

Upcoming Instant Melee Attack Change

2005/09/23 Fri

Upcoming Instant Melee Attack Change

要するにクリリンは悟空に勝てないってことですね


殆どのinstant melee attackは、パッチ1.8でItemバランスが改善される。 現在、武器の攻撃範囲に基づくinstant melee attackのDmgはプレイヤーのattack powerにボーナスを加算する。 そして、武器の速度はこのボーナスに掛けられます。その結果、遅い武器は意図されるより多くのDmgを与え、速い武器は劣ると殆どのプレーヤーによって考えられてます。我々はattack power bonusがinstant melee attackのための算出方法を変更します。 この変更はnormal melee attackのattack power算出には影響しないでしょう。 武器の速度による増加の代わりに、attack power bonusは以下のテーブルに沿った数値が掛けられるでしょう。

Two-handed weapons: 3.3
Daggers: 1.7
All other one-handed weapons: 2.4

この結果として、多くの武器が相対的なpowerで位置を変えるでしょう。 多くのepic quality item(purple)は、振りの遅いsuperior weapon(blue)より強力になるでしょう。 instant attackを目的とすると、Arcanite ReaperBarman Shankerは相対的なpowerが若干下がって、TyphoonAlcor's Sunrazorはpowerが増加します。

我々は、WarのMortal Strikeの総Dmg出力がArcanite Reaperで4%ダウン、Typhoonで4%アップと見込んでます。 RogのBackstabの総Dmg出力がBarman Shankerで2%ダウン、Alcor's Sunrazor2%アップと見込んでます。

この変更は、instant attackのパワーを減少させるためのものではなく、武器の相対的なitemバランスの不均衡を是正するためのものです。 level requirementが同じなら、epic quality item(purple)はsuperior weapon(blue)より強力であるべきです。

また、すべてのnormal weapon swingもこの変更による影響は受けないでしょう。 尚、以下のabilitiesは影響されます:Sinister Strike, Ambush, Backstab, Whirlwind, Mortal Strike, and Overpower1. Upcoming Instant Melee Attack Change | 9/21/2005 5:36:53 PM PDT The mechanics of most instant melee attacks will be modified to improve item balance upon the release of patch version 1.8. Currently, instant melee attacks do damage based on the damage range of the weapon, plus a bonus for the player’s attack power. This bonus is then multiplied by the speed of the weapon. As a result, slow weapons do more damage than is intended, and fast weapons are considered inferior by most players. We are changing the way the attack power bonus is calculated for instant attacks. This change will NOT affect attack power calculations for normal melee attacks. Instead of multiplying by the speed of the weapon, the attack power bonus will be multiplied by a fixed number pulled from the following table: Two-handed weapons: 3.3 Daggers: 1.7 All other one-handed weapons: 2.4 As a direct result of this, many weapons will shift position in their relative power. In particular, many epic (purple) quality items will now be more powerful than slower superior (blue) weapons. For the purpose of instant attacks, the Arcanite Reaper and the Barman Shanker will drop slightly in relative power, while Typhoon and Alcor’s Sunrazor will increase in power. We expect to see the total damage output of a Mortal Strike warrior go down about 4% with the Arcanite Reaper, and up about 4% with Typhoon. We expect the total damage output of a Backstab rogue to go down about 2% with the Barman Shanker and up about 2% with Alcor’s Sunrazor. This change was not made to reduce the power of instant attacks, but to correct the relative imbalance of weapon itemization. At a given level requirement, epic quality weapons should always be more powerful than superior quality weapons. Please also note that all normal weapon swings will be completely unaffected by this change. The following abilities are affected by the design change: Sinister Strike, Ambush, Backstab, Whirlwind, Mortal Strike, and Overpower. Friend of Matt the Gnome

コメント

Secret

プロフィール

madoqa

Author:madoqa
シガーレビューとか

最新記事
Link
カテゴリ
cigar review

最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
FC2カウンター
メールフォーム

名前:
メール:
件名:
本文:

cigar review

Tatuaje VegasdeSatiago Illusione NestorMiranda 5Vegas 

検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR
上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。